Zonguldak'ta yaz mevsiminin etkisini göstermesi ve termometrelerin yükselmesiyle birlikte, kentin ortasından geçen Çaydamar Deresi çevresinde yaşayan vatandaşlar için kabus geri döndü. Dere yatağına kontrolsüz bir şekilde akan kanalizasyon atıkları, kavurucu sıcakların etkisiyle birleşince çevreye katlanılması imkansız ağır bir koku yaymaya başladı.
Hem Kötü Koku Hem Mikrop Yuvası!
Mahalle sakinleri, havaların ısınmasıyla birlikte kokudan dolayı evlerinin pencerelerini dahi açamadıklarını belirtiyor. Dere yatağında uzun süredir temizlik çalışması yapılmaması nedeniyle yabani otların ve sazlıkların uzaması ise sorunu ikiye katladı. Biriken çöpler ve atıklar otların arasında sıkışıp kalarak dereyi adeta bir mikrop yuvasına ve sivrisinek merkezine dönüştürdü. Duruma sert tepki gösteren ve Zonguldak Belediyesi ile yetkili kurumlardan acil çözüm bekleyen mahalle sakinleri sitemlerini şu sözlerle dile getirdi: "Her yaz aynı çileyi çekmekten bıktık. Sıcaklar bastırdı, dereye akan kanalizasyon yüzünden mahallede durulmuyor. Kokudan nefes alamıyoruz, pencerelerimizi açmaya korkuyoruz. Üstelik temizlenmeyen otlar yüzünden her yer sinek ve haşere doldu. Yetkililer sesimizi duysun; bu dere ne zaman ıslah edilecek, bu koku ne zaman bitecek? Kentin göbeğinde bu çağ dışı manzarayı yaşamak istemiyoruz. diyerek tepki gösterdi.

Fındık Dönüşü Faciası! Patpat Devrildi, Karı-Koca Yaralandı
Fındık Dönüşü Faciası! Patpat Devrildi, Karı-Koca Yaralandı
İçeriği Görüntüle

Vatandaşlar hem DSİ hem de belediye yetkilerini göreve çağırdı

Muhabir: Sertaç Özdemir