Karabük'te tarım alanlarında verim kayıplarına neden olan kahverengi kokarca zararlısına karşı biyolojik mücadele çalışmaları hız kazandı. Tarım ve Orman Bakanlığı koordinasyonunda yürütülen proje kapsamında faydalı Samuray arıcıkları doğaya bırakıldı.
Ekipler Sahada Ortak Çalışma Yürüttü
"Ülkesel Entegre Mücadele Yönetimi Projesi" kapsamında gerçekleştirilen çalışmalarda Ankara Zirai Mücadele Merkez Araştırma Enstitüsü ekipleri ile Karabük İl Tarım ve Orman Müdürlüğü personeli birlikte görev aldı.
Üretimi Koruyacak Çevre Dostu Yöntem
Kahverengi kokarcanın doğal düşmanı olarak bilinen Samuray arıcıkları, zararlının yoğun görüldüğü noktalarda doğaya salındı. Çevre dostu yöntem sayesinde hem tarımsal üretimin korunması hem de kimyasal ilaç kullanımının azaltılması hedefleniyor.
Mücadele Sürecek
Çalışmalara İl Tarım ve Orman Müdürü Yasin Önder, Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü İsmail Özarslan ile teknik personel katıldı. Yetkililer, kahverengi kokarca ile biyolojik mücadele çalışmalarının önümüzdeki dönemde de devam edeceğini bildirdi.